Tentang

Wednesday 19 December 2012

Jatuh Cinta.

Entah apa rasanya jika jatuh cinta.

Adakah ianya akan buat dadamu lapang seluas langit? Atau ianya seperti angin yang kau tak pernah lihat, tapi kau dapat rasa nyaman ketika disapa? Atau.. ya, mungkin rasanya manis seperti gula kapas yang lembut dan mencair sendiri? Aku fikir mungkin seperti pelangi yang indah cuma hadir selepas hujan ribut? Mungkin juga ianya seperti ada rama-rama yang terbang berselerakan di dalam perut.

Entah apa rasanya jika jatuh cinta.

Mungkin ianya hanya untuk si pemilik hati.

-AsaSiaga-

17 comments:

farra fajima said...

kalau untuk aku,
cinta membuatkan aku lebih menjaga diri.
cinta membuatkan aku mampu tidur awal.
tanpa cinta, aku mula menjadi kuntilanak berjaga malam.
seperti sekarang.
haha

Nong Andy said...

saat jatuh cinta buat aku rasa macam mahu demam... haha

Gillette Flores said...

Aku sudah lama lupa bagaimana jatuh cinta. :)

Tapi seingat aku, perasaan itu indah sekali hati tak disakiti.

Aku rasa aku jatuh cinta pada kau. Pada penulisan kau yang benarnya :)

Gillette Flores said...
This comment has been removed by the author.
Iman Nur Aima said...

jatuh cinta aku hanya ilusi :(

puteri jalanan a.k.a annur said...

salam buatmu,

entahla Asa Siaga,cinta itu manis dan pahit datang sekali...kerana kau beri harapan tinggi,maka bila kau jatuh kau jadi sakit sekali...

puteri jalanan a.k.a annur said...

dan juga bila kau dikecewakan oleh seseorang yg kau sangat cintai,kau hilang kepercayaan pada cinta sejati,akibatnya cinta itu jadi permainan sahaja...tidak meresap kehati,bila ia hadir dihadapan pintu hati,kehadirannya diejek sesuka kerana bagimu ia tiada erti...

Noura Fatiha said...

bagi aku jatuh cinta menempah rasa untuk sakit . jadi berhati-hati :)

Anonymous said...

farra fajima, serasanya begitu mungkin. *senyum*

Nong Andy, parah!

Gillette Flores, indah ya? Seperti yang aku fikirkan juga. Apa benar? Jadi harus aku tulis lebih baik. Terima kasih.

Iman Nur Aima, ilusi kadang baik juga.

Tuan puteri, sembari kita nikmati yang manis, yang pahit juga kita harus terima ya? Sebagai pelengkap. Kerna kadang satu tambah satu, jawaban masih satu.

Mizz flovewish, kalau itu taruhannya, jadi haruslah.

-AsaSiaga-

ewanthology said...

Kena jatuh cinta dulu, baru tahu

Wadi AR said...

nak bercinta dah ke? hehe

Skull Writers said...

mungkin jatuh cinta itu sama rasanya seperti aku membaca n3 ini..

menarik dan tertarik.. lalu tersenyum :)


-Nico Robin-

si ngokngek said...

benda rasa kat dalam hati.takmampu diluah pakai illustrasi.semuanya cuma boleh pakai hati sendiri

Felly Sophia said...

Kita tak tahu detik bila kita jatuh cinta. Dan kita tak pernah sedar.

Ia datang tiba-tiba dan aksara tak mampu untuk mendefinisikannya. :)

Anonymous said...

cinta itu, bila sudah hilang manisnya, pahit untuk ditelan.

Pan. said...

cinta itu abstrak aku rasa.

Pan. said...

cinta itu abstrak aku rasa.