Tentang

Saturday 6 July 2013

"Cardinal Rule" tentang lelaki

Orang kata, lelaki ni jangan percaya sangat.

Kalau lelaki cakap apa apa, terbalikkan maksudnya andai kau nak selamat.

**************

Aku kata, orang kata tu betul.
Jadi apa apa aku yang aku cakap, jangan ambil face value.

Jadi bila aku cakap:

1) Aku benci gila kat kau.
2) Aku tak rindu langsung.
3) Kau forgettable.
4) Kau sangat common. Ada sejuta orang muka dan perangai macam kau.
5) Kau ada ganti. Tak kisah lah kalau aku hilang kau. Aku tak mati.
6) Aku boleh hidup dalam dunia yang takde kau


Jangan percaya aku. Aku tipu.

-Buck Futter-

4 comments:

reenapple said...

Aku baca buku tentang lelaki dan penulis mengatakan, apa yang lelaki cakapkan itu, adalah hal sebenar lelaki itu maksudkan. Betulkan aku kalau aku salah. :)

Sigaret Perisa Kafein said...

err... entahlah. aku lelaki pun tak tahu perangai lelaki ni. haha.

tapi secara seriusnya, jangan percayakan sangat. pepatah inggeris kata, "never put all of your eggs in one basket".

seperti telur, "trust" ni fitrahnya ialah benda senang pecah.

-Buck Futter-

Nong Andy said...

Rupanya lelaki pun pandai cakap terbalik eh...
Atau sebenarnya utk kes tertentu saja lelaki akan ckp terbalik..?

Aku agak.. kata2 tu utk cover ego dan pujuk diri.. kalau lawan dgn diri sendiri.. dgn hati yg degil.. memang akan muntahkan kata2 mcm tu....

Apa pun cuma teori aku semata2 ..

ewanthology said...

kalau kita sayang isteri, maknanya?