Tentang

Thursday 11 October 2012

Kamu

Petang itu aku memerhatikan kamu,
Seperti selalu di majlis keramaian kegemaran engkau dan aku.
Senyummu menenangkan, tawamu menghiburkan,
Malahan gerak-gerimu sentiasa aku perhatikan.

Dari jauh engkau aku hampiri, dan begitulah cara aku acap kali,
Ketik ketik ketik ... Shutter berbunyi bertalu-talu,
Melalui lensa dan skrin kecil ini, segalanya tampak mudah.
Tiada canggung, tiada kekok dan tiada tebal di raut wajah.

Tanpa sedar beribu wajahmu di digitalkan untuk simpananku,
Dan ada antaranya membuatkan aku senyum sendirian.

Biarkan.. Biarkan aku begini kerna diri senang bersikap begini,
Kerna tahu diri tidak layak menandingi mereka itu,
Yang acap memburu dan sentiasa mendampingi dirimu.
Usah hirau tetapi izinkan aku terus memujamu dalam suasana kelam secara diam.

 -Yoba-

2 comments:

Aing said...

hi yoba ! ketik ketik ketik #

hnahdy said...

syahdunya..