Tentang

Friday 26 October 2012

Korban

Lembu, kerbau, qibas, kambing, unta dan se-antara binatang berkaki empat yang halal dan cukup syarat pada zahirnya atas nama ketaqwaan, nescaya mereka pasti akan bersabda seperti berikut pada hari ini...

"Sahaja aku mengorbankan diriku pada tahun ini sesudah melengkapi syarat seperti ditetapkan oleh-Mu, maka dimohon pengorbananku berserta mereka yang memiliki-ku atas nama upacara suci ini diterima oleh-Mu."

Oleh itu, aku bertanyakan pada kamu.. cukup redha-kah kamu dengan apa yang kamu laungkan pengorbanan yang kamu laungkan selama ini?

-Yoba-

4 comments:

puteri jalanan a.k.a annur said...

selamat hari raya buat kawan2 semua...:)

Anaknda Bertuah said...

Yup Selamat hari raya korban....Korban semata-mata kerana Allah Ta'ala...Hati mesti ikhlas, cara dan adap perlu dijaga...

Gillette Flores said...

Aku pula suka entri ini. :)

Noura Fatiha said...

salam ukhuwah . aku suka entry kau yang ini . kena dengan rasa jiwa aku yang ingin berubah :)