Tentang

Monday 22 October 2012

Kejoraku Bersatu

Waktu begini - tengah malam - paling indah mendengar musik sebagai terapi emosi. Jadinya dengan langit yang cerah, sedikit awan bertemankan bulan yang penuh, di tempat pembaringan telinga sedang mendengar lagu ini...

"Akan ku jaga
Seluruh jiwaku
Biarlah karam berdua
Asal kau tak terlepas
Dari genggamanku
Biar kulamar
Sahih darimu
Menjadi ratu
Beradu dalam pelukanku
Kejoraku bersatu"

Syahdu. Indah. Rasa paling dalam sedang menari-nari meresap ke dalam jiwa. Terus-menerus memutarkan lagu ini tanpa jemu sehinggakan tanpa sedar, separuh diri ini berkhayal hingga terlelap.....

Dan esoknya mentera bait-bait indah itu membuatkan diri ini adiksi padanya untuk terus mendengar.

-Yoba-

9 comments:

Gillette Flores said...

Kadang kala aku juga melayan perasaan begitu.
Cuma bukan lagu itu.
Lagu yang lain, yang lebih kena dengan jiwaku ;)

Felly Sophia said...

Lagu boleh jadi peneman juga, sebenarnya.

Unknown said...

kejoraku bersatu...
dunia menjadi tenang bila minda ingat seseorang tersyg..tiada yg ada d dlm jiwa kecuali lagu yg menghiburkan hati agar rindu itu terasa dan bisa d hantar melalui 'perhubungan minda',,,hehe

Anonymous said...

when people don't understand you, music do.

puteri jalanan a.k.a annur said...

lagu...kadangkala membelai jiwa,adakalanya membunuh jika tak kena pada tempatnya...aku hanya mampu menangis bila jiwaku disentuh pada sudut paling dalam..

Nong Andy said...

kadang lagu membuat aku bercerita...

ஜ miss klanika ஜ said...

aku juga punya lagu yang aku akdisi benar sekarang

cik jannah said...

masing2 ada cara nak lepaskan rasa kan? muzik, lukisan dll. saya, tidur. senang !

farra fajima said...

masa bercinta dlu
si dia pernah tuju lagu ini padaku
sekarang sume tinggal kenangan
:(