Tentang

Monday 25 February 2013

Terlanjur hati.



Melewati hari-hari yang sibuk seakannya rahmat dari Ilahi. Dalam pada memikirkan itu ini membuatkan fikiran aku sedikit sebanyak leka. Sedikit saja sebenarnya, tapi ianya sudah cukup. Ditambah dengan kerenah rakan-rakan yang bersamanya gila dan mengusik. *senyum*

Seakannya aku sudah lupa pesan.

“Perempuan, walau bagaimana dia kunci kemas pintu hati, pasti akan tewas juga. Kamu anak laki-laki. Anak laki-laki itu kuat. Sa-orang laki-laki itu takkan pernah jatuh hati, selagi dia tidak bukakan pintu hati dengan sendiri,”

Cuai, atau terbuai, aku tidak tahu.

Menyesal? Takkan pernah.

Cuma sekarang, aku kembali teringatkan.


-AsaSiaga-

14 comments:

AdinataGus said...

Masih belum aku buka kunci yang ada.

Felly Sophia said...

Tapi yang pasti, lelaki selalu kalah pada perempuan dan biarkan hatinya jadi berani untuk menempah pahit mahupun manis.

Laserquest said...

teringatkan ?

Noura Fatiha said...

aku setuju dengan fel . lelaki selalu kalah dengan perempuan .

Unknown said...

tapi apabila jatuh hati,perempuan dan lelaki sama sahaja. eh? :p

fi said...

Tak semua perempuan sama, tak semua lelaki sama. Jatuh cinta itu perkara biasa sebagai manusia. Kenangan itu pengajaran

APi said...

laki-laki itu selalu mengalah..

hana hadi said...

erm.. entah la sutuju ke x ek

Nong Andy said...

adakala pintu hati itu terhilangkan kuncinya..

tak pasti bila tiba-tiba seseorang boleh membuka..

tanpa kunci..
tanpa sengaja..

ketika itu mungkin sedang alpa..

rupanya si hati itu ada pula pencerobohnya..

ah.. unpredictable!


:)

Anonymous said...

setiap baris mampu membuat aku terpaku, kaku dan lama terdiam untuk menghayati setiap bait tulisan"nya".

محمد رازيق said...

bila mana kau sudi membuka hati kau untuk menerima cintanya.

Iman Nur Aima said...

kau normal...*alhamdulillah

Niya Adriane said...

dan terkadang lupa bila mana letaknya hati itu, mahu diberi atau biar saja tersimpan rapi, sakit dahulu masih berasa bisanya. mungkin waktu belum bisa jadi penawar berharga

Falling . said...

Perempuan, walau bagaimana dia kunci kemas pintu hati, pasti akan tewas juga.

emm aku kalahhh ..